07 september 2009

Kan man längta till jul i september...

Det är kanske inte helt normalt... Jag tycker det är så mysigt med Jul, jag längtar tills man får känna julkänslor och pyssla lite. Sätta upp kransar och annan dekoration. Dricka Glögg och äta pepparkakor med blåmögelost till! Åh vad mysigt!
Tycker varje morgon att nu är det nog höst men så blir det ändå 20 grade fram på förmiddagen...
Ännu får jag vänta...



Drömmer om en "riktig" öppenspis, ala NewEngland såklart. Stor med vacker spiselkrans... Tills den är på plats eldar jag i våran gamla skruttbrasa... Men det är mysigt det med! Där det finns en eld - där finns ett hem...

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Julen får man längta till året runt;)
Nu när hösten kommer fort, är det skönt att ha nått att se fram emot! Julen är en sådan sak.

Här hoppas jag att vi får klart sista detaljerna i radhusköket, samt får hallen färdigrenoverat innan jul.
I stugan undrar jag över om sovrumsgolvet någonsin ska bli målat..kanske före jul?....:)
Susanne

SollenkrokaBy sa...

Susanne, Klart ni blir klar med köket! Om orken tryter bestäm "byggveckor" typ varannan vecka hopp och lek, och varannan koncentrerad byggvecka på kvällar. Då händer det tillslut att man är klar!