31 januari 2012

Drömträdgård

Igår lös solen här i stockholm, det var en fantastisk vinterdag och jag ville inte gå in efter lunchen!
Att solen lyste och dagen kändes lång fick mig att börja tänka på våran trädgård... som behöver MYCKET kärlek!
Jag kollade på den här bloggen igår innan jag gick i säng och hittade de fantastiska bilderna nedan.
Började fantisera om vad jag vill plantera i år och vad jag kan plantera för att det inte sen kommer bli överkört av en grävmaskin eller liknande...



När jag sen vaknade i morse,  innan klockan!!!!! (min klocka ringer TIDIGT! 05:20...) blev jag kvar i min dröm i säkert 10 minuter, när jag låg där och mornade trodde att jag faktiskt, på riktigt att jag hade en lång gång i trädgården som kantas av en hög, formklippt såklart, idegranshäck...
Tänk vad drömmar kan vara starka!
Bilderna ovan ska verkligen få inspirera i min trädgårdsplanering... strikt men ändå lummigt! I LOVE!

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Hihi..ja drömmar som dessa lever man gärna kvar i en stund:)

Och hyn utan rynkor..tja..jag brukar säga att det är tack vare att jag är tjock som rynkorna inte syns så väl..huden liksom tänjs ut;) Men nog finns en och annan där ändå.
Sen är nog bilden ca 3-4 år gammal. Å andra sidan har inte mycket hänt på den tiden;)

Kram Susanne