19 december 2009

sega maränger...

Här hemma är julgodisverkstan i fullgång, det brukar vara mitt bidrag till julbordet... En dröm om at bli sockerbagare så frossar jag i roliga recept! Har gjort knäck, knäckbräck med massa nötter, rockyroad och äppelmarmelad. Idag blir det nutellafyllda chockladformar och citronkola...

Jag skulle oxå ge mig på att laga till några vackra och goda sega maränger, men vad gjorde jag för fel?
Jag vispade över vatten bad, sen i ungefär en timma med ballongvisp (Med elvisp givetvis... jag är ju inte hulken!) tills det svalnat... allt enligt receptet!

Men trots detta....
Visseligen sega, men platta och otroligt fula... Dessa lägger jag inte in under glasklockan på gottebordet!
Vad gjorde jag för fel?
Tar välkommet emot marängtips!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju så duktig med att göra godisar. Hur hinner du?
Kanske inte så snygga men säkert jätte goda. Kan man inte blunda när man äter dom så gör det ju inget om inte det yttre är så bra.???
AC