25 mars 2010

Hoppe hoppe hare...

Vi som var så glada över att våra fruktträd hade klarat sig och satt i marken igen, det tar ju nåt år innan man får frukt och vi hade hoppats att de i år kanske skulle kunna ge lite eftersom de är ca. 2-3 år gamla...
Men.. så hände ju det förskräckliga!


Två av träden är helt skalade, detta är hoppehares verk..  Samtidigt tycker jag lite synd om de stackars djuren, för var ska de hitta mat denna vinter?! Men varför just mina fruktträd??!!

Vi har iallafall två kvar som hoppe inte tuggat i sig så vi grävde bort snön runt dem för att se om vi kan rädda dem. Nästa år blir det staket runt träden...


Inte nog med det, vi känner hotet komma från andra håll oxå! I morse när vi vaknade låg en fantastiskt söt, (men man vet ju hur sånna är...) och vacker liten krok precis utanför fönstret. Detta är södersida så här har snön tinat bort mot väggen så jag antar att det är lite skönare att sova på gräs än snö...



På lunchen ska jag ut och smörja Råodör på de två träd vi har kvar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så synd med träden...har haft tur här på tomten, de har inte varit där och ätit...än. Kram / Jackie

charm design sa...

Hei:)
Gyngestolen er kjøpt hos dorothea interiør i nærheten av Oslo.Jeg tror den var fra house doctor.
Jeg er kjempe fornøyd med den og det beste av alt fikk jeg den på salg.
God helg

Its a house sa...

Sommar är min favorit också, ska beställa hem en provplatta innan jag bestämmer mig bara.

Åh så surt att få fruktträden förstörda, vi planterade våra förra sommaren och jag håller tummarna för att de ska ha klarat vintern oskadda.

Önskar dig en skön helg!