20 februari 2011

Vilken dag...



Ikväll unnar jag mig lite Nutella, det är min last här i livet och när jag verkligen "behöver" det så åker burken fram!
I dag är en sån dag... I morse när vi vaknade i Grannens hus var vattnet inne fortfarande fruset, andra dagen utan vatten (Undra om vi är lyckliga över att bo granne med Gammel (H's farmor) oxå!) 
Golvet kändes så otroligt kallt så vi la ner termometern på golvet och gissa... Vi är glada att det inte var frost på golvet! +1 grader , på golvet inne! Brrrr! 
Sen skulle H till huset och kolla en grej, påväg nerför källartrappan hörde han hur det skvalade. En fontän i källare hade förvandlat hela tvättstugan och pannrummet till en vattenfylld isgrotta. Väggar och tak helt istäckta och på golvet en decimeter vatten.
Dagen hade kunnat börja bättre! Jag längtar hem!

Sen har den här dagen gått ut på att på något vis smälta isen, en byggfläkt blev bra!
Alla mina linnedukar och all annan tvätt och lakan etc. som var helt indränkta med vatten och nu förvandlad till en isknöl måste försöka smältas och tvättas. Som tur är får vi tvätta hos Gammel nu när vi inte har varken el eller vatten i huset.

Ja vad ska man säga, Livet Leker!

Vi hade iallafall lyckan att bli bjudna på mat hela dagen, lunchen fick vi hos Gammel och sen kom våra älskade vänner som ALLTID på nåt vis känner på sig när man har det som värst och hjälpte till lite och sen bjöd på en fantastisk söndagmiddag med god mat och mys.

Bra slut på en skitdag helt enkelt.... Söndagmiddag med vänner och sen lite Nutella på det!


2 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fy fabian vad jobbigt, jag lider med er. Tur att det finns Nutella i alla fall!

Kram F

Anonym sa...

Håller med BBQ VILLAGE.
Men det blir bra och så fint till slut, så håååål ut snart är ni hemma igen. Om det behövs???och om ni vill, så kommer jag och hjälper när ni kommmit hem.
AC