28 april 2011

I påsk...

... Hade vi ju sånt fantastiskt väder! Oj, man trodde inte det var sant!
Här hemma fick vi mycket gjort, ett slånbärssnår höggs ner så utsikten mot ängarna kom fram lite bättre, blommor har planterats ut runt stubbar å träd, jag har fått ner min uppstammade dvärgsyren som jag fått av Magnus, tack! Och gjort en plats för cycklarna samt byggt ett cyckelställ.. Sen har jag murat lite och byggt upp en frukost-i-solen-uteplats.




Hit kommer solen när den går upp och stannar till 12-13 nångång på förmiddagen, så där kan man njuta av frukost både vardag och helg.
Jag passade på att skura verandan med såpa oxå inman alla utemöbler ska ut. Kändes skönt att få så mycket gjort!
Henka stackarn har mest varit inne och byggt kök.
Förutom allt jobb har vi ju såklart oxå hunnit mysa, det är bra med bra Grannar!

Snart helg igen, det ska firas med Majbrasa, barnkalas och grillning!

- Posted using Sollenkroka by iPhone

1 kommentar:

Its a house sa...

Hej och tack för tipset om rabarberklockan! Ett besök på Zetas har stått på min vill-göra-lista i flera år men det har ännu inte blivit av tyvärr.

Ser ut att bli en perfekt frukostplats det där!

Hoppas ni har det varmare än vad vi har, här är det varma påskvädret som bortblåst...