18 april 2011

Trädgårds helg

I helgen har vi äntligen målat klart rummet nere och täckt av golvet. SÅ skönt och en milstolpe i vår renovering.
En trappkille har varit här för att mäta hur vi skulle kunna få ett snyggt räcke med stondare till vår trappa och det verkar lovande!
Så när allt det där var klart så firade vi med att arbeta i trädgården i helgen, vädret var sagolikt och trädgårdslusten spirade!


Jag har krattat framsidan och bränt en massa gammalt gräs, hittat en ny härlig plats för en frukostplats som ska börjas på i påsk.
Och så har jag planterat mina buxbomsbollar som jag köpte i höstas.
En bra början till en fin inramning på uteplatsen på baksidan!
Tyvärr har min kamera gått sönder så jag får lägga in lite bilder sen när tillfälle ges.

Vi har även hunnit med massor av mysigt umgärne med världens härligaste grannar, min svåger och hans familj och min bror och lite andra vänner som tittade förbi på fika.

Visst är livet härligt när solen lyser!!??

Inga kommentarer: