16 oktober 2009

En vit månad...

Har bestämt mig för en vit månad... Utan godis..
Jag är en godisråtta av värsta sort! Drömmer om att starta ett konditori, älskar godis, kakor och allmänt godsaker. Inte bara att äta utan även att baka och lägga upp lite som dekoration.

Men nu såhär på tredje dagen är min abstinens hemsk! Nämnas ska kanske att jag har ett starkt insulinberoende och får sånna sockerabstinens!
Hade jag haft andra gener skulle jag nog rulla fram...

Så idag när abstinensen är kraftig kan jag inte tänka på annat! Får en stark längtan att baka... Sega maränger, macarons, cupcakes, knäckflarn och småkakor... Kanske testa kokosbollar...




Tog en liten fuling (det märkte ju ingen, jag har ju varit ensam hemma idag...) till förmiddagskaffet...

Sen kom svärmor och överraskade med smörgåstårta och... mmmm
Dagens synd nr. 2 - äppelkaka med vaniljsås... Jag menar jag kan ju inte säga nej tack, nu när hon stått å bakat... ;o)
Det går ju bra det här med vit månad!!!

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Tyvärr är jag lika godis och kaktokig.
Och tyvärr har jag gener (pappas..inte mammas) som gör att jag rullar fram:(
Nåja.
Tids nog ska jag ta mig i kragen...
Susanne