02 oktober 2009

I dag har jag varit huslig...

I brist på byggbilder får ni lite av mitt andra liv... som idag när jag har varit så huslig som bästa husmor. Både bakat och förberett nästa odlarsäsong!

Fick idag chans att använda mina söta mått jag fått av min kära "svärmor" det är amerikanske cup mått och i mitt Kramforskakerecept är det kaffekoppar istället för deciliter och tur som jag har har jag fått en cup-måttsats där 1/2 Cup är precis lika mycket som en gammaldags svensk kaffekopp.
Det blev en långpanna samkväm! Norrlänning som jag är känner jag mig fattig om det inte finns gott fikabröd i frysen... Så med denna "Kramforsare" känner jag mig hel igen! :o)

Kände att när jag ändå är i farten med mitt "husmorande" så tog jag tag i mina frön som jag fått av min moster. Här är det ruccola-"fröställningarna" som jag suttit och pillat ut fröna ur. De ska sparas i kylen i ett litet kuvert tills nästa vår då jag ska plantera de små gynnarna..


Imorgon drar jag och älsklingen till Älvsjö mässan för att ha en heldag på Hem&Villa och Hem2009!!! mmmm Vad mysigt vi ska ha! Vem vet vad man kan hitta där?!

4 kommentarer:

Yenny sa...

Tjoho, hittade ni något trevligt på mässan? Själv blev det en del bebiskläder, en förlossningsbok samt en pälsväst till mig själv =) Kramis

Jennie Visén sa...

Va?! Var ni där igår? Det var ju jag med! Hoppas ni hade trevligt, jag njöt i fulla drag av att vara barnledig.
Kram Jennie

Veronica sa...

Näe men Jennie!
Det var väl synd!!! Det hade varit så kul att träffa dig! Vi var där å kollade på olika alternativ till värmepanna, avloppssystem, trappräcken osv. På Hem2009 blev man lite besviken... har varit på bättre...
På Underbara Barn hann jag inte ens gå, hade jag varit där själv hade jag nog gått en sväng ändå men Henkorama ville hem!

Yenny, vi köpt tre salamikorvar och lite bröd sen fick vi massor av bra info om pannor osv. mest till huset så några olika firmor ska komma i veckan å offertera på bergvärme... Kul?!
HA HA HA

Brunkullan sa...

Kul med mässa! Och de där måtten har jag tänkt köpa varje gång jag varit på Lagerhaus. Nästa gång ska det väl vara attan om de inte kom med hem:)

Och du måste givetvis ställa dig i kö, att vara med i swapen Vita gåvor!! Just nu tar de inte in någon vad jag vet, men ibland är det någon som slutar och då blir det plats över. Bara maila till ansvarige.
Det är superkul i alla fall.
Läs mer på www.vitagavor.blogspot.com

Susanne