29 november 2009

Det första ljuset är tänt...

I helgen har vi gjort pepparkaksdeg och pysslat lite...
Och idag har vi såklart njutit av den härliga jul-mys-känslan med glögg, pepparkakor och blåmögelost. Mums! Nu kan man säga att julen liksom börjar påriktigt!



Här kommer våran helg i lite bilder...


Jag fick mycket bra hjälp med pepparkaksdegen...

Lite mer mjöl...


Och nu bara vänta tills allt blandat sig till en bra deg... som vi ska baka ut i veckan då den gottat till sig riktigt ordentligt.


En krans till köksfönstret knåpade jag ihop...

Och tre till dörren...


Lite adventspyntat köksbord...

Och såklart en adventsljusstake, valde att ha blockljus i år för då kan man elda hela veckan utan att det brinner slut...


Vi tog upp båten och så var jag och fixade i stallet idag då var det så skönt att komma in, tända en munter brasa och värma lite glögg! Det är nog det bästa med tiden innan jul... att mitt i allt vardagligt som att mocka i stallet eller fixa på tomten så kan man ha det så otroligt mysigt med glögg och tända ljus!
Jag önskar er alla en riktigt trevlig Advent!

4 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så fina kransar! Och vi har också eldat hela helgen i stugan. Finns det något mysigare?

Har du egen häst förresten?
Susanne

Anonym sa...

Va mysigt ni har. Och vilka fina kransar. Själv hängde jag ett jätte stort hjärta av lumel med rött band, på min dörr i helgen, det blev också bra. Undras om man får smaka på pepparkakorna???dom blir jätte fina med så bra hjälp.
Bästa advents kramar från
AC

Kaos-Anna sa...

Åh vad fint. Kommer snart och hälsar på. Kanske på lördag?
/A

Veronica sa...

Susanne - ja elda är så mysigt, hästen är jag bara medryttare på... Det räcker med ansvaret det ger tycker jag.Hon är en vit skönhet!
AC - klart du får smaka pepparkakorna!!!!

Anna - du är alltid välkommen hit! Helg som vardag! Vår dörr står alltid öppen!!!