12 november 2009

Utomhusbelysning

Vi sitter här och smakar på Blossa 09 glöggen, den var JÄTTEGOD! Sådär Uppesittarkväll-god...
Härlig!
Här där vi bor finns inte många gatlyktor så vi har det rätt mörkt på tomten därför här vi tänkt att i år, när vi ännu inte fått upp vår riktigt utebelysning, ska sätta ut mycket ljusslingor i träden... Vi har två jättefina sockertoppsgranar som ska få varsit ljusnät sen har vi två buxbombollar på altanen som ska få lampor... men så har vi en jättestor ek oxå så vi tänkte att man kanske skulle kunna linda hela stammen med ljus... vore inte det fint? Det kommer ge ett bra ljus på tomten samtidigt som det blir stämningsfullt i mörkret.
Min undran är dock, är det förtidigt att sätta ut det innan advent?
Endel hus här utåt har redan smyckat sina trädgårdar och till och med tjejerna undrar varför inte vi kan ha sådär juligt på vår tomt... klrt vi ska ha säger jag... men inte förräns det är advent..
Men så slog det mig, varför inte... det är ju mysigt nu oxå!
Sen om det kommer snö på det ja DÅ blir det JUL!
:)
dags att åka på ljusslinge-shopping!!!
Bilder på resultatet kommer senare!

4 kommentarer:

Brunkullan sa...

Slingor i träden, buxbombollar med lampor mm, tycker jag man kan börja med redan. Våra grannar har så fint redan och jag tycker inte det känns tidigt!

Dessutom kan det sitta kvar utebelysning till slutet på januari. Hela februari till o med:)

Julstjärnor och stakar i fönstren kan man dock vänta med till fredagen innan första advent.
Fast det är ju hur JAG tycker..hihi!

Kram Susanne

Anonym sa...

Här i Vasastan har balkongerna slingor. Det är ju nu innan snön kommer och lyser upp och adventsstakarna/stjärnorna kommer upp som det är så mörkt och tråkigt. Så pynta du....

Jennie sa...

Jag tänkte samma sak när jag kom hem från jobbet häromdagen, undrar om man kan tända i träden nu? Jag tycker att man kan det!

Nu är vi äntligen friska här hemma, Edvin fick höstblåsor och det var så synd om honom. Han kunde inte äta annat än välling på över en vecka. Det var Tobias första pappavecka så han var ju måttligt nöjd. Men som sagt nu är han fri från alla blåsor.

Hoppas allt är bra med er alla! Kram

Veronica sa...

ja men då kanske man kan börja hänga upp!
Jennie, stackars Edvin... å Tobbe lite... men nu kan det ju knappt bli värre iallafall! ;o)
Det ska bli mycket intressant att se hur Eken blir...
ska lägga ut bilder så fort vi tänt upp...