26 februari 2010

Trädgårdsplanering

Fredag, vädret är grått, vaknade av regn mot rutan imorse, snön ligger djup... låter deppigt men ingalunda! Jag sitter och fantiserar om våran trädgård! Dags att börja planera nu!
En del skulle kalla den bortglömd, och det kan jag ju hålla med om! Den har inte varit älskad på många år av förra ägare men jag väljer att se den som en oslipad diamant! Tur att ingen brytt sig om den för då ligger den orörd och fri för min/våran fantasi och kreativitet!
Jag har aldrig haft någon trädgård innan så jag har lite svårt och skulle behöva lite inspiration!
Jag köpte en bok, Garden Walks in New England... Bilden på framsidan var trolsk och jag såg framför mig var den stentrappan skulle passa... Tänkte att boken skulle innehålla många härliga bilder i liknande stil...
När den kommit med posten fick den ligga ett par dar, tid fanns inte att sitta och verkligen njuta av den så jag väntade. På fredagkvällen skulle jag öppna den varpå älsklingen frågar hur jag hade tänkt använda boken, som inspiration svarade jag. Men hur då? frågade älsklingen... Genom att titta på bilderna! svarade jag. Då sa han bara, men hjärtat, du har inte kollat i boken va?
HA HA
Bara en massa text och adresser till New England trädgårdar som man kunde besöka! HA HA vilken miss! Sådant som kan hända om man nätshoppar...

Därför efterlyser jag tips på fina trädgårdsböcker med MÅNGA inspirerande bilder..


4 kommentarer:

My coastal home sa...

Vilken miss ;). Ja, det är lätt hänt! Jag har ett litet tips om en bok som jag tycker ger bra inspiration: "Trädgårdsdesign för alla" av Kerstin Engstrand. I den finns mycket bilder, text och superba ideér! Lycka till med trädgården, vad härligt med ett oskrivet blad!
Kram och trevlig helg! / Jackie

Yenny sa...

Ha ha, typiskt Lonka va? ;-)
trevlig helg! kram

SollenkrokaBy sa...

Yenny - ja tyvärr får man väl säga att det är rätt typiskt mig...
Lonka in a nutshell...

Karin Lindström sa...

Hej!

Tack för din rara hälsning hos mig!
Vilken otur, precis så skulle jag också kunna göra. Tyvärr kan jag inte tipsa dig om någon bok, men fina trädgårdsböcker fins det ju gott om. Hoppas du hittar någon du kan inspireras av.

Vilket projekt ni har med ert hus. Det ser verkligen fint ut. Lycka till med all renovering!

Ha en fortsatt skön helg!

Kramar/Karin