03 augusti 2009

Hej framsidan här kommer vi..


Vill bara lägga in detta kort igen för att ni ska kunna se skillnaden hur framsidan såg ut innan och hur den nu ser ut... Det följer en liten bildserie på hur det växer fram. Eftersom jag varit dålig på att skriva inlägg kommer flera dagars arbete i ett enda inlägg... Den fullständiga panelen kommer imorgon!
Föst börjar vi med tilläggsisolering...
...och vindmembran...
...sen börjas det med panelen, eftersom vi måste riva ställningen "på väg ner" så målar vi klart allt i etapper...

Så här blev de nya fönstren på övervåningen!
Sen är det bara att jobba neråt, de gamla skyltfönstren ska bort och huset ska få en mer hus look istället för gammal lanthandel look... ( Huset var lanthandel på 40-talet)

Ett kontrastkort... känns inte som om jag längtar tillbaka till rött med SVARTA (!??!!) knutar... Dystert!
Och så här blev det... när det nästan är klart. I skrivande stund är det klart men det är mörkt ute och jag glömde att fota i eftermiddag när ställningen var riven och sista panelen på plats...

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Det tar sig verkligen:)
Träffade din gamla granne Cicci på yran. Har inte sett henne på över 15 år. Inte sen jag fick barn tror jag. Jätteskoj att se henne efter så lång tid.

Kram Susanne

Kaos-Anna sa...

Honney - det blir så bra!
Så jävla bra!

kan jag länka upp från min blogg nu eller?

SollenkrokaBy sa...

Länka du!
Det blir ju jag bara glad för!