06 augusti 2009

såhär blev det när vi fick bort ställningen...

Nu är golvet till verandan byggt... Här kommer en liten bild serie på bygget. Sen är det bara taket som ska byggas till, skönt att det händer lite iallafall!


Reglar på plats...

Ser stabilt ut!

Här är verandabyggarna (våra bröder) som inspekterar sitt jobb..


Och nu läggs trallen på...

Så blev det klart lagom till middagstid så vi kunde inviga verandan (om än inte riktigt klar ännu) med en härlig grillmiddag i goda vänners lag!


Skönt att kunna sitta å gotta sig i kvällssolen!

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag ser lidande ut. Hahahahah. Eller som om jag skiter på mig.

Brunkullan sa...

Härligt:) Nu ser man mer och mer hur det blir!

Kommer det bli räcke? Eller tak? Eller räcke OCH tak? Eller räcke men inget tak? Eller bara öppet?
Jag är fruktansvärt jobbig med mitt frågande, jag vet...du behöver inte svara. Jag får vänta på mer foton som alla andra;)

Kram Susanne

SollenkrokaBy sa...

Det kommer bli tak, tjocka pelare med list uppe och nere mot tak och golv. Beroende på hur långt det blir ner till marken kommer vi kanske ha räcke på sidorna men inte frampå...